Стандарти якості

З метою захисту прав споживачів, яким надаються послуги з електропостачання неналежної якості, стимулювання ліцензіатів до підвищення рівня якості послуг та у відповідності до практиці європейських країн Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг прийняла Порядок забезпечення стандартів якості послуг з електропостачання (постанова НКРЕКП від 18.10.2016 № 1841).

Цей Порядок запроваджує загальні та гарантовані стандарти якості надання послуг, встановлює процедуру надання та розміри компенсацій споживачам за недотримання гарантованих стандартів.

Гарантований стандарт якості надання послуг (ГС) – рівень якості надання послуг з електропостачання, який має бути забезпечений в кожному окремому випадку. Якщо рівень послуг конкретному споживачу не відповідає вимогам, визначеним ГС, компанія має виплатити компенсацію цьому споживачу.

Загальний стандарт якості надання послуг – рівень якості надання послуг, що визначає мінімальний відсоток робіт, які повинні бути завершені протягом визначеного періоду часу.   

У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання, зазначених у п. 4 Порядку, електророзподільне підприємство сплачує споживачу компенсацію в розмірах, наведених у додатку до цього документу.

Згідно Порядку, компенсація надається автоматично компанія має сама визначити, яким споживачам вона має надати компенсацію і повідомити про це споживача. Сума цієї компенсації сплачується споживачу шляхом урахування суми відповідної компенсації як авансової плати за спожиту електричну енергію на наступний розрахунковий період, а в разі недотримання гарантованих стандартів під час приєднання до електричних мереж — у перший розрахунковий період після укладення договору про постачання або користування електричною енергією.

Якщо протягом встановленого терміну компенсація не надана, розмір компенсації подвоюється.

Порядок набув чинності 13.01.2017. У 2017 році компенсації були надані 8-ма компаніями 913 споживачам на загальну суму 116 950 грн, з них 90% надано ПАТ «Одесаобленерго» та ПрАТ «Київобленерго».

Інформацію щодо стандартів якості та компенсацій за їх порушення можна завантажити тут.

Всі статті
//MAIN SVG //END MAIN SVG