П’ять технологій, які змінять сервіси енергопостачальних компаній

Оператори розподільчих мереж в різних країнах прагнуть залучати й утримувати клієнтів покращуючи свої сервіси. Для цього вони впроваджують нові продукти і технології. Іспанська компанія DEXMA, що спеціалізується на аналітиці електроенергетичного сектора і розробляє продукти для моніторингу та управління споживанням енергії, виділила п'ять технологій, які розширять перелік сервісів для споживачів і поліпшать їх якість в майбутньому.

У розвинених країнах енергопостачальні компанії еволюціонують в напрямку від простого продажу електроенергії до надання комплексних послуг, які відповідають новим потребам клієнтів. Тому вони досліджують можливості застосування відповідних технологій та інвестують в їх розвиток вже сьогодні.

Зараз зростає попит на продукти, які дають споживачам більше інформації про витрату енергії, більше гнучкості і контролю за споживанням енергії. Згідно з результатами опитування, проведеного компанією E.ON., 55% домовласників вважають ефективність використання енергії основним драйвером впровадження «розумних» технологій. Питанням енергоефективності займаються найбільші корпорації світу. Енергокомпанії сприймаються як основні партнери як комерційних так і побутових споживачів, які прагнуть поліпшити енергоефективність. Про це свідчить ще одне дослідження, проведене у Великобританії, яке показало, що впровадження «розумних» рішень в першу чергу довіряють саме енергокомпаніям, а вже потім іншим постачальникам, включаючи інженерні та технологічні фірми.

Проте, поки що існує значний розрив між тим, що хочуть споживачі комунальних послуг, і тим, що їхні постачальники енергії можуть запропонувати з технологічної точки зору. На думку аналітиків DEXMA, подолати його допоможуть в першу чергу наступні п'ять технологій:

Енергетична аналітика в реальному часі

Споживачі, особливо промислові, все частіше прагнуть управляти своїм енергоспоживанням в режимі реального часу. Тому власники будівель і керуючі промисловими об'єктами встановлюють прилади для моніторингу енергії. Це дає можливість відстежувати піки споживання енергії, прогнозувати її споживання і тим самим підвищувати ефективність заходів зі його скорочення.

Промислові підприємства та виробники товарів особливо зацікавлені у використанні прогнозуючої аналітики для моніторингу продуктивності обладнання для обігріву та охолодження. Є попит на такі рішення, які можуть автоматично оповіщати про несправності та повідомляти, коли пора проводити технічне обслуговування.

Навіть побутові споживачі хочуть отримати можливість в режимі реального часу управляти і контролювати своє споживання енергії.

Таким чином, для енергокомпаній відкривається можливість надавати послуги по скороченню споживання електроенергії за допомогою рішень для моніторингу в режимі реального часу і мобільних додатків.

Віртуальний аудит

Деякі енергокомпанії вивчають інновації, засновані на програмах зміни поведінки споживачів, в яких використовуються методи гейміфікації, тобто залучення користувача в певні дії, які дозволяють оперативно отримувати зворотний зв'язок і коригувати роботу самої компанії. Віртуальний аудит є одним із прикладів таких інновацій. Алгоритми великих даних дозволяють зрозуміти, скільки енергії використовується для різних цілей, таких як освітлення, опалення тощо. Віртуальний аудит також може виявляти, де енергія втрачається, бачити пікові навантаження і визначати проблеми автоматизації будівель. На основі цих даних визначаються заходи з енергозбереження.

Віртуальні аудити можуть допомогти підвищити залученість споживачів, допомагаючи їм чітко розуміти два важливі чинники зниження витрат: моделі їх поведінки щодо енергоспоживання, а також потенціал економії енергії, який можна досягти завдяки модернізації або встановленню більш енергоефективного обладнання.

Управління споживанням

У таких областях як «розумні» лічильники, облік часу використання, системи енергоменеджменту йде швидке вдосконалення технологій. Для успішного впровадження систем управління споживанням енергокомпаніям потрібно реалізувати ряд заходів. Вони повинні бути технічно здатні прогнозувати падіння навантаження, об'єднувати споживачів в віртуальні електростанції з урахуванням їх можливостей генерації електроенергії за допомогою розподілених енергоресурсів (наприклад, електромобілів, сонячних батарей, інтелектуальних лічильників і автономних мікромереж).

Штучний інтелект

Багато компаній вже використовують чат-боти для спілкування з клієнтами. За допомогою чат-бота компанії можуть автоматизувати самі часті запити на обслуговування клієнтів, давати зрозумілі відповіді на їхні запитання і вирішувати їх проблеми. Чат-боти підвищують рівень задоволеності клієнтів сервісом компанії, підсилюють їх лояльність і знижують відтік клієнтів.

Одним з перших віртуальних помічників в енергетичній сфері став чат-бот Sam, запущений компанією E.ON в квітні 2017 року. З його допомогою споживачі можуть уточнити показання лічильників, вибрати тариф та ін.

Блокчейн

Блокчейн, ймовірно, стане основою децентралізованої енергетичної системи, в якій і енергокомпанії і споживачі будуть виробляти і продавати електроенергію. Компанії повинні бути готові до майбутнього, в якому блокчейн-технології відіграють величезну роль. У травні цього року 26 європейських компаній, які торгують енергоресурсами, провели P2P-торгівлю на оптовому енергетичному ринку, використовуючи платформу Enerchain. Це стало першим в Європі випадком торгівлі енергоресурсами за допомогою технологій блокчейн. Поки проект знаходиться в стадії тестування, але очікується, що безперервна торгівля почнеться протягом найближчих місяців.

Найбільша енергопостачальна компанія Австрії, Wien Energie, також проводить тестування блокчейн-технології для торгівлі спільно з двома іншими енергокомпаніями. У Німеччині інноваційний хаб Innogy запустив пілотний проект для перевірки того, чи може блокчейн використовуватися для платежів при зарядці електромобілів. У Великобританії стартап під назвою Electron розробляє платформу на основі блокчейн, яка дозволить клієнтам протягом доби змінювати постачальника енергоресурсів.

Енергокомпанії повинні знаходити способи включити подібні енергетичні інновації в свої бізнес-моделі і адаптувати їх до кожного сегменту клієнтів, відзначають аналітики.

Всі статті
//MAIN SVG //END MAIN SVG